تولید محتوا ، شناخت مشاغل

تعریف مشاغل و توضیح درباره اصطلاحات شغلی

تعریف مشاغل و توضیح درباره اصطلاحات شغلی

در اتوماتیک

جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴ ب.ظ
در اتوماتیک، درهایی هستند که باز و بسته‌ شدن آن‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به نیروی انسان ندارد. در‌‌های اتوماتیک باتوجه به نوع موتور و پمپ‌های محرک در، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

در اتوماتیک هیدرولیکی‌، از درهایست که فشار روغن داخل جک‌های هیدرولیکی موجب باز و بسته شدن و حرکت آن‌ می‌گردد. معمولا به‌علت قدرت بالا، و استهلاک کم درهای هیدرولیکی بیشتر از این سیستم برای در‌های بزرگ، سنگین و مکان‌های پر رفت آمد کاربرد دارند.

در اتوماتیک پنوماتیک، گونه‌ای دیگر از درهای اتوماتیک هستند که پیستون‌های جک آن به‌وسیله فشار باد به حرکت در ‌می‌آیند.  سرو صدای زیاد کمپرسور، نیاز به سرویس ماهانه و کارایی محدود آن موجب استفاده محدود سیستم پنوماتیک شده است. در پنوماتیک بیشتر در وسایل نقلیه و مناطق مرطوب به‌کار می‌روند.

در اتوماتیک گیربکسی، از پرکاربرد‌ترین نوع در‌های اتوماتیک محسوب می‌شود. نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور کوچک‌یست که داخل جک تعبیه شده است. همچنین با انتقال نیروی موتور به گیربکس موجب افزایش نیروی دورانی و حرکت جک می گردد. از ویژگی‌های این سامانه می‌توان به قیمت مناسب، کوچک بودن تابلو فرمان، قسمت الکترونیکی و مکانیکی مستقل و قابلیت برنامه‌ریزی اشاره کرد.
  • مجید نوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی