تولید محتوا ، شناخت مشاغل

تعریف مشاغل و توضیح درباره اصطلاحات شغلی

تعریف مشاغل و توضیح درباره اصطلاحات شغلی

فریت بار و کارگو

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷ ب.ظ

فریت بار و کارگو دو روش از حمل بار هوایی هستند.
افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت به کشورهای دیگر را دارند و میزان بار آن‌ها بیشتر از حد مجاز است، آن را به اصطلاح فریت می‌کنند. یعنی بارها و لوازم مورد نیاز خود را با استفاده از شرکت‌های فریت و حمل بار هوایی به کشور مقصد می‌فرستند. البته باید توجه داشت که این اجناس ماهیت تجاری نداشته و نوعی بار خصوصی افراد به حساب می‌آیند.
در مقابل برخی از تجار بین‌المللی برای ارسال بار‌های خود یا کالاهای خریداری شده از کشور دیگر، می‌توانند با استفاده از شرکت‌های هواپیمایی آن‌ها را به کشور مقصد ارسال کنند. به این نوع از  حمل بار هوایی که کالا‌های تجاری را انتقال می‌دهند کارگو می‌گویند. درست است که برای فریت بار از پروازهای تجاری استفاده می‌شود، اما همان‌طور که گفته شد کارگو بار تجاری است و با هواپیماهای مخصوص، مانند هواپیماهای غول‌پیکر ارسال می‌گردند.
از آن‌جایی که فریت بار را چند روز قبل از پرواز مسافران انجام می‌دهند. به همین جهت بهتر است که زمان‌بندی مناسبی را برای بسته‌بندی و فریت بار انتخاب کرد. بنابراین بهترین زمان برای فریت بار حدود دو هفته قبل از پرواز می‌باشد. در چنین شرایطی می‌توان با یکی از شرکت‌های فریت بار هماهنگ کرد تا کارشناسان آن تمامی مراحل ارسال بار را انجام دهند. در نتیجه بهتر است افرادی که قصد سفر دارند، برای جلوگیری از  پرداخت هزینه اضافه بار که مبلغ بسیار زیادی می‌شود آن را به‌صورت فریت ارسال کنند. وجه فریت بار به مراتب پایین‌تر از قیمت اضافه بار پرداختی است.
  • مجید نوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی